קו למעלית – מה זה ומדוע חשוב להתקין חייגן חירום?

קארין רודשטיין
כתבת צרכנות וטכנולוגיה

 

עברתם לבניין חדש עם מעלית? ראשית שיהיה בשעה טובה! עליכם לוודא שקיים קו למעלית.
על פי החוק (התקן החדש שנכנס לתוקף עבור המעליות 2481 חלק 1 ו־2), חברת המעליות מחויבת להתקין חייגן חירום בכל מעלית עם קו ייעודי.
הקו משמש למצבי חירום בלבד בהם המעלית נתקעת, פרצה שריפה ומקרי חירום נוספים.

קו למעלית

מה זה קו ייעודי למעלית ובמה הוא שונה מקו רגיל? 

בעזרת הקו המותקן במעלית ניתן להתקשר ישירות אל מוקד השירות של חברת המעליות.
השיחה תתבצע באמצעות מיקרופון ורמקול המותקנים באזור הלחצנים שבמעלית.
מוקד השירות מאויש לרוב 24 שעות ביממה ו־7 ימים בשבוע.
כדאי לוודא שחברת המעליות מפרסמת את מספר הטלפון של המוקד במעלית עצמה וגם מציעה מוקד כזה, שאכן זמין בכל עת.

את קו החירום המחובר ישירות אל החייגן שבמעלית אסור לחבר לשלוחות נוספות או למרכזיה שאיננה קשורה לכך.
עליו לפעול אך ורק לצורך קבלת מענה במקרה חירום.
במקרה שמעוניינים גם באפשרות להוצאת שיחות ליעד אחר, יש להוסיף לחייגן החירום קו טלפון רגיל.

מי מוכר את הקו הייעודי? 

מכיוון שהקו משמש למצבי חירום, הוא לא יכול להסתמך על רשת האינטרנט.
הקווים שמציעות החברות בזק בינלאומי, הוט, פרטנר וסלקום מבוססים על רשת האינטרנט.

לכן, הקו היחיד המתאים לחייגן החירום הוא של חברת בזק.

הקווים של בזק לא מושתתים על רשת האינטרנט ולא תלויים בחשמל.
כך שאם רשת האינטרנט נופלת או יש הפסקת חשמל הקו ימשיך לעבוד.

כאמור, בזק החברה היחידה שמציעה קו שאפשר לחבר אליו לחצן מצוקה או אזעקה שאינו תלוי בגורמים חיצוניים.

כמה זה עולה? 

החבילה המתאימה נקראת "קו-קל".
קו טלפון המתאים לממעטים בשיחות יוצאות, מתאים גם לפקס ביתי, אזעקה ומעליות.

המחיר 25 ₪ לחודש למשך שנה.
מחיר לדקה לשיחה יוצאת מהדקה הראשונה 13 אגורות.

מחיר ההתקנה הוא 157 ₪ אך במקרה שהייתם לקוחות בזק בעבר תהיו זכאים להתקנה ב־61 ₪ בלבד.

להצטרפות לשירות חייגו 08-670-2037

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

קבוצת בזק

עיכובים בהתקנות בבזק והסכסוך בין yes לקשת

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך