מיהי חברת התקשורת הטובה בישראל? 

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

מיהי חברת התקשורת הטובה בישראל? משרד התקשורת בדק ומצא 

"מדד איכות השירות" שמפרסם היום לראשונה משרד התקשורת משווה את איכות השירות של חברות התקשורת, כך שהצרכן הישראלי יוכל לבחור בספקית התקשורת שלו לפי איכות השירות, ולא רק על בסיס המחיר.

הנתונים המוצגים במדד מקורם בנתוני מינהל הפיקוח והאכיפה במשרד. המינהל מפקח באופן שוטף על עמידת חברות התקשורת בהוראות רישיונן. במסגרת זו הוא מטפל מידי יום בתלונות ופניות על ספקיות התקשורת השונות. הנתונים מושפעים גם מסקר מיוחד שנערך לבקשת המשרד ע"י מכון המחקר סמית' בדצמבר 2020. הסקר נערך בקרב 678 נשאלים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. על כך נוספה בדיקה שערכה חברת רושניק לבקשת המשרד של זמני ההמתנה במוקדים הטלפוניים של החברות. הבדיקה התקיימה במהלך עשרים ימי עבודה בדצמבר 2020.

אז מיהי חברת התקשורת הטובה בישראל בשירות הטכני?

במדד השירות הטכני – בקרב חברות הסלולר, שביעות הרצון הטובה ביותר היא מחברת סלקום עם ציון של 7.5. לעומתה, מי שבולטת דווקא לרעה היא חברת הוט מובייל עם ציון של 6.2. בקרב ספקיות האינטרנט, מי שבלטה לרעה במדד השירות הטכני היא חברת הוטנט.יותר ממחצית השיחות שהתקבלו בחברה נותקו אוטומטית מצידה לאחר 6 דקות. על כן, נקבע הציון של הוטנט על 5.5 בלבד. לעומת זאת, גם כאן חברת סלקום מובילה עם ציון של 7.6 כשמאחוריה קרובה מאוד פרטנר עם ציון של 7.3.

סלקום

סלקום. מצטיינת בשירות הטכני בסלולר ובמיעוט תלונות באינטרנט

בקרב ספקיות האינטרנט – הכי הרבה תלונות בגין חשבונות וחיובי יתר התקבלו נגד חברת פרטנר שעומדת על 8.59 תלונות לכל 10,000 מנויים. לעומתה, הכי מעט תלונות התקבלו נגד חברת סלקום שעומדת על 1.33 תלונות לכל 10,000 מנויים. בנושא החזרת ציוד תקשורת לאחר ניתוק מהחברה – מי שבלטו לטובה הן החברות הוט ובזק בינלאומי שלא מחייבות כספית עבור החזרת הציוד לאחר ניתוק. לעומת זאת, מי שמחייבת הכי הרבה היא דווקא חברת סלקום.

פרטנר

פרטנר. מובילה במספר התלונות בגין חשבונות וחיובי יתר בקרב ספקיות האינטרנט

שר התקשורת, איתן גינזבורג: "הצרכנים בישראל ראויים לשירותי תקשורת איכותיים במחירים אטרקטיביים ותחרותיים. המשרד שם לעצמו למטרה להשפיע על אופי התחרות בשוק התקשורת הישראלי. זאת על ידי פיתוח תחרות גם באיכות השירותים, בנוסף לתחרות במחיר. 'מדד איכות השירות' הוא כלי שמעניק לצרכן מידע שקוף ואובייקטיבי. התוצאות מאפשרות לצרכם לבחור באופן מושכל יותר בין ספקיות התקשורת. אני קורא לציבור להשתמש בו – כעת הכוח בידי הצרכנים".

שר התקשורת איתן גינזבורג

שר התקשורת איתן גינזבורג (אתר משרד התקשורת)

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "האג'נדה שמובילה אותנו היא העצמת הצרכן הישראלי בשירותי תקשורת שנעשו מרכזיים בחייו. חשיפת ביצועי החברות ושביעות הרצון מהן, תעודד את החברות לשפר את השירות, ותגדיל את התחרות על ליבו הצרכן".

לירן אבישר בן-חורין

לירן אבישר בן-חורין, מנכל"ית משרד התקשורת (אתר משרד התקשורת)

למדד המלא>> https://infogram.com/or-or-2020-1h1749vv0vnlq6z

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

השוואת מבצעי הצטרפות נוספים בתחום האינטרנט

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך