נגיף הקורונה ושוק התקשורת

קארין רודשטיין
כתבת צרכנות וטכנולוגיה

 

נגיף הקורונה בארץ מתפשט בקצב מדאיג וכשרוב עובדי המשק נפגעים מהנגיף מבחינה כלכלית, יש גם כאלה שמשגשגים.

חברות האינטרנט והטלוויזיה חווים מזה שבוע ביקושי שיא לשירותים.
לעבור ריתוק לבית כשהאינטרנט מקרטע או כשהטלוויזיה דלה בתוכן זה סיוט.
המצב חמוד עוד יותר אם יש לכם ילדים בבית.

נגיף הקורונה

רבים מאיתנו בבית בחופשה ללא תשלום שצפויה להקטין מאוד את המשכורת הבאה. עם זאת, ברגע זה כל מה שאנחנו רוצים זה לעבור את הבידוד הכפוי הזה בכיף.
טלוויזיה ואינטרנט, אינטרנט וטלוויזיה. ואלוהים יודע מי ישלם על כל זה ואיך..

חברות הטלוויזיה מדווחות על עליה של 30% בהזמנות ה־VOD ואחוזי הרייטינג בכל הערוצים ממריאים. להרחבה בנושא.
חברות הטלוויזיה הבינו את גודל ההזדמנות להביע סולידריות עם מצב הציבור והן מעניקות הטבות מיוחדות.

  • בחברת yes פתחו את כל ערוצי הילדים ואת כל ערוצי ה־Life Style ללא תוספת תשלום.
    בנוסף, ב־VOD של החברה התווספה ספרייה בשם "ערוץ הבידוד" עם מיטב תכנים לאנשים שנותרו בבית ומחפשים איך להעביר את הזמן.
  • בחברת הוט עולה ערוץ ייעודי למבודדים הנקרא "ערוץ הבידוד הישראלי". הערוץ יהיה שילוב בין תכנים של משרד הבריאות ומידע אשר מתעדכן בהתאם להתפתחויות.
    הוט תציע הטבות שונות ללקוחותיה אשר נמצאים בבידוד. בנוסף, היא מעניקה חודשיים חינם בשירות הטלוויזיה של חברת הבת שלה NEXT לכל מי שבבידוד.

מי שמרוויחה מאוד מהמצב היא נטפליקס שמנייתה עלתה בכ־18% מתחילת השנה!

ויש גם מי שנפגעות מאוד ממשבר הקורונה 

על פי הוראות משרד התקשורת – חברות התקשורת יחויבו לצמצם פעילות במוקדי מכירות על מנת למנוע ככל שאפשר הידבקות בנגיף הקורונה.
הפעילות המצומצמת של אנשי המכירות מובילה לירידה דרמטית בהכנסות החברות.

בנוסף, חברות אשר תלויות באספקת ציוד על ידי שליח או בהגעה של טכנאי להתקנה מאבדות לקוחות במצבים בהם ישנו מבודד בבית ואין מלבדו מי שיקבל את המתקין.
מאותה הסיבה החברות מתקשות במתן מענה טכני לתקלות בבתי הלקוחות. מה שמעצים את חוסר שביעות הרצון של הלקוחות שמאיימים בנטישה.

גם חברות הסלולר נפגעות

התפרצות נגיף הקורונה משפיעה על הביקושים וההכנסה מחבילות חו"ל שמהוות מקור חשוב לרווחיות צונחת.
בנוסף התבשרו אתמול החברות כי בשבועיים הקרובים לא יתאפשר ללקוחות להתנייד ביניהן – כך קבע שר התקשורת דודי אמסלם.
זאת כדי לאפשר צמצום בכח אדם בחברות ולאפשר במקומות העבודה רק עובדים אשר דואגים לטיפול בתקלות הטכניות.

ישנה הנחה שאלפי שליחויות של כרטיסי סים מדי יום לבתי לקוחות גם עלולה להגדיל את התפשטות וירוס הקורונה וגם מכך רוצים להימנע.
החלטה זו סביר גם שבאה כדי להעניק הגנה לחברות הסלולר הקטנות מפני עוצמתן של החברות הגדולות וזאת מאחר שהגדולות יכולות להתמודד עם המציאות החדשה מבחינת כח אדם באופן כלשהו והקטנות הרבה פחות.
מצב כזה עשוי לגרום לניודים רבים בין הקטנות לגדולות ובכך לפגוע בתחרות בשוק.
בזמן הקפאת הניודים מחירי חבילות הסלולר ישארו ללא שינוי.

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים גודל מסך מתאים לסלון או לחדר השינה?

שלט יס 2023

חברת yes משיקה גרסה מעודכנת של השלט לממירי אנדרואיד TV

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך