רוצים להתנתק מהוט או מ־yes? בקרוב תוכלו לעשות זאת בקלות

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

מי מאיתנו לא נתקל בתסכול המטורף הזה?

כאשר רוצים להתנתק מהוט ולעבור ליס או להיפך ונתקלים בשורת קשיים בלתי נגמרת.
החל מהשיחה למוקד והמעבר הבלתי נגמר מנציג לנציג ועד השיחה הסופית (אם שרדנו עד אליה..) לתיאום הגעת הטכנאי לאיסוף הממירים.

התלונות הקשות על חיובים כפולים כתוצאה מהתניידות הציפו מאז ומתמיד את תיבת התלונות של משרד התקשורת ואת מחלקות תלונות הציבור של yes ו־HOT.
רבים מאיתנו מתניידים כדי לחסוך בדמי המנוי ולפיכך מרגיז מאוד שלעיתים אנו מגלים שבמקום לחסוך אנחנו משלמים פעמיים.
ואני עוד לא מדברת על התסכול במצבים שבהם החיוב הכפול חמק מאיתנו וגילינו זאת בפירוט האשראי רק חודשים מאוחר יותר.

להתנתק מהוט ומיס

למה רובנו מתוסכלים מתהליך הניוד? 

מבדיקות של התפלגות התלונות במשרד התקשורת נמצא שהתלונה על חיוב כפול היא בין התלונות הפופולריות ביותר. כמובן שלא מדובר בבעיה חדשה אך הפיתרון שנמצא לה מיושם בהצלחה בתחום הסלולר בלבד.
משרד התקשורת הקים יחד עם חברות הסלולר מנגנון ניוד חכם שמאפשר ללקוחות להתנייד ללא צורך כלל בשיחה אל החברה הננטשת.
פשוט מכניסים סים של החברה החדשה ובתהליך עצמאי וקצר מאוד באינטרנט מושלם הניוד.

כיום מונחים נציגי המכירות של yes, הוט, פרטנר tv וסלקום tv שלא להיות מעורבים כלל בתהליך הניתוק של הלקוח מהספק הנוכחי ואף לא לקחת אחריות על כך.
אם התניידתם לאחרונה סביר שקיבלתם הנחיה לבצע בעצמכם ועל אחריותכם את הניתוק מהספקית לה הייתם מנויים.
למה בעצם? בקשות מטעם לא ממש בוצעו.
כך, היינו סומכים על הנציג שינתק אותנו ובמבחן המציאות זה לא היה קורה.
גם שימוש באתרי עזר דוגמת נתק לא מצליח ב־100% ובסופו של דבר מי שאחראי על התשלום במקרה של חיוב כפול הוא הלקוח.

אז מה עושים?

במטרה להקל במעט את הליך ההתניידות גם בעולם הטלוויזיה, הורה שר התקשורת דוד אמסלם לפשט את ההליך לפיו מתנהלות כיום חברות הלוויין והכבלים.

כצעד ראשון – מוביל אמסלם תיקון תקנה חדשה לפיה, כאשר נבחר להצטרף לספק תוכן חדש, לא נצטרך לעדכן את הספק בו אנחנו מנויים.
המשרד יקיים לחברות שימוע בהליך מזורז ולאחריו תפורסם ההחלטה בנושא.

דוד אמסלם שר התקשורת

שר התקשורת דוד אמסלם. האם יהיה בתפקיד גם לאחר הבחירות כדי להשלים את המהלך? (אתר ויקיפדיה)

 

עם החלת התקנה החדשה, ספקית הטלוויזיה אליה נצטרף היא זו שתדאג להודיע למתחרתה על הניתוק.
יתרה מכך, החברה אף תחויב להחזיר בעצמה את הציוד שבבעלותנו לחברה המתחרה.
לדוגמה, אם אני מנויה בחברת yes וברצוני לעבור לחברת HOT, חברת HOT תאסוף ממני את הציוד ותעבירו בעצמה לחברת yes.

הטכנאי יגיע פעם אחת לבצע הן את ההתקנה והן את איסוף הציוד ובכך נחסוך לא מעט שיחות טלפון למוקדי השירות, תיאומים והמתנות מייגעות.
במקביל, החברה ממנה נתנתק תוכל לבצע הליך שימור לקוחות ולהציע לנו חבילה זולה תוך כדי הליך הניתוק.

במשרד התקשורת מסבירים כי "המהלך נועד להחזיר את הכוח הצרכני ללקוח ולגרום לחברות התקשורת להילחם על כל  לקוח ולקוח".
כמו כן מתחייבים במשרד כי בהמשך, התקנה תכלול גם את החברות פרטנר tv, סלקום tv וגם את StingTV ו־Next.

האם המהלך החדש יגביר את בקשות הניתוק? 

חשוב לשים לב, המהלך הזה קורה כשברקע יותר ויותר לקוחות בוחרים לעבור לשירותי סטרימינג, וחברות כמו נטפליקס, דיסני, Apple TV ו־Hulu נהנות מנתח שוק הולך וגדל.
כעת יהיה מעניין לראות האם הצעד החדש יגביר אף יותר את מספר המנויים המתנתקים והאם החברות אכן תפעלנה בהתאם להוראות.

את איסוף הציוד מהמתנתקים yes ו־HOT אוהבות לדחות.
ככל שהציוד נשאר יותר זמן בבית מתארך גם הזמן בו מתאפשר להן לשמר את הלקוח בקלות על בסיס אותו ציוד.
רק לאחרונה ביקשו yes ו־HOT להאריך את הזמן בו הן מחויבות לאסוף ציוד מלקוח מ־14 ל־30 יום בדיוק מהסיבה הזו.
ניתן לקרוא כאן על החלטת המועצה לשידורי כבלים של משרד התקשורת בעניין זה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

להשוואת מבצעי הצטרפות בתחום הטלוויזיה, הקליקו כאן

אולי יעניין אותך גם

איך בוחרים גודל מסך מתאים לסלון או לחדר השינה?

שלט יס 2023

חברת yes משיקה גרסה מעודכנת של השלט לממירי אנדרואיד TV

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך