זיכוי מחברות התקשורת בתקופת הקורונה – הכסף חוזר לאזרחים

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

בתקופת הקורונה, מנויים רבים קיבלו זיכוי מחברות התקשורת בסך מצטבר של כ־25 מיליון שקלים.
התמודדות מדינת ישראל עם התפשטות נגיף הקורונה, הביאה לשינוי קיצוני במאפייני הצריכה של המנויים בצריכת תקשורת, זאת בדגש כמובן על לימוד מרחוק ועבודה מהבית בהיקפים משמעותיים.
(עלייה של כ־25% בממוצע בתעבורות המידע מהנייח והנייד מהנהוג בתקופת שגרה).
לצד המאמץ המרכזי שנועד לוודא שבהיבט הטכני הרשתות עומדות בעומסים הלא שגרתיים שפעלו עליהן, משרד התקשורת יזם בעיצומו של המשבר שורת החלטות והסדרים בנוגע לתשלומים לחברות התקשורת בכדי להתאימם למצב החדש.

בעקבות הנחיות המשרד במהלך תקופת הקורונה זיכו חברות הטלפוניה הקווית כ־123 אלף מנויים בסכום מצטבר של כ־13 מיליון שקלים. בנוסף, חברות הסלולר זיכו כ־96 אלף מנויים נוספים בסכום מצטבר של יותר מ־12.5 מיליון שקלים.

הזיכויים המשמעותיים נבעו משתי סיבות עיקריות

הראשונה, מנויים רבים חרגו מדקות השיחה הכלולות בחבילות ובעקבות כך הדבר עשוי היה להוביל לתשלומים בלתי סבירים לחברות התקשורת.
בעקבות כך, הורה משרד התקשורת לחברות לאפשר היקף שימוש מוגבר במחירים מוזלים. (ההחלטה אודות שימושים חריגים בדקות שיחה)

ואילו הסיבה השנייה קשורה דווקא בעיקר במגזר החרדי, שלרוב אינו צורך אינטרנט.
בנוסף לחריגה הכללית ממכסת הדקות הבסיסית, בוצע במגזר החרדי שימוש גם באינטרנט הסלולרי לטובת צריכת חדשות.
המשמעות הכלכלית של החריגות הייתה צפויה להביא לעלייה של מאות שקלים בסך התשלום החודשי למשפחה.

דוגמאות לתעריפים שעודכנו בתקופה המדוברת

תעריפים בתקופת הקורונה

אז כאמור, בעקבות החלטות משרד התקשורת נחסכו כ־25 מיליון שקלים למנויי החברות השונות.
הזיכויים הועברו ישירות לאמצעי התשלום של המנויים המעודכנים במערכות החברות או באמצעות המחאות שנשלחו בדואר למנויים המשלמים את חשבונותיהם במזומן. חלק מהזיכויים קוזזו מחשבונות הטלפון העתידיים.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

קבוצת בזק

עיכובים בהתקנות בבזק והסכסוך בין yes לקשת

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך