בזק משיקה את חבילת האינטרנט במהירות 5 ג׳יגה בטכנולוגיית WiFi 7

בזק משיקה את חבילת האינטרנט במהירות 5 ג׳יגה בטכנולוגיית WiFi 7

חודש אחרי שהכריזה על ההשקה של הנתב החדש שלה בטכנולוגיית WiFi 7, בזק החלה להציע ללקוחותיה אינטרנט סיבים במהירות של 5,000 מגה. כמה זה יעלה ומי בכלל צריך מהירות כל כך גבוהה באינטרנט הביתי?

דסק הטכנולוגיה והחדשנות, אתר הבוררת, 26.05.2024

בזק ממשיכה לשדרג את טכנולוגיית האינטרנט של לקוחותיה ומשיקה את תקן ה־ WiFi 7 המתקדם ביותר בעולם, יחד עם חבילת גלישה במהירות של עד 5 ג'יגה. לטענת חברת התקשורת, מהירות ההעלאה (upload) בחבילה תגיע לעד 500 מגה. כ-95% מהבתים שבהם נפרסו הסיבים האופטיים של בזק יוכלו לקבל את המהירויות הגבוהות שבחבילה זו.

תקן ה־WiFi המתקדם בעולם

הנתב החדש של בזק – Be Multi Fiber,  תומך בטכנולוגיית WiFi 7 אשר מאפשרת גלישה קווית של עד 10 ג׳יגה וגלישה אלחוטית במהירות של עד 3.4 ג'יגה – פי שלושה יותר מהתקן הקודם. הנתב המתקדם מסוגל לתמוך בגלישה של עד 300 מכשירים בו זמנית ותומך גם בתקן הישן יותר WiFi 6E עבור מכשירים שלא תומכים בתקן 7.

להשוואה בין חבילות האינטרנט הביתי השונות באתר הבוררת – לחצו כאן

 


כמה תעלה החבילה החדשה?

לקוחות חדשים או משדרגים שיצטרפו לחבילת 5 ג'יגה יזכו להטבת חודש ראשון חינם, ולאחריו העלות כולל שכירות הנתב תהיה 238.90 ₪ לחודשים 2 עד 12. לאחר תום השנה הראשונה, המחיר יעלה ל־258.90 ₪ לחודש.
אין ספק כי לא מדובר במחיר לכל כיס, אך זוהי אחת החבילות המהירות ביותר בישראל, והיא גם משתלמת מבחינת המחיר פר ג'יגה למי שמחפש לגלוש במהירות גבוהה.

המתחרות סלקום והוט מציעות גם הן חבילות במהירות 5 ג׳יגה, אך שלא כמו בזק הן אינן משווקות ראוטר בשכירות חודשית ללקוחותיהן, ולכן הלקוחות נאלצים לרכוש באופן עצמאי נתב בתקן WiFi 7 על מנת להצטרף לשירות. נתבים בטכנולוגיית 7 WiFi נמכרים בשוק במחיר של כ־3,000 ₪, בעוד ישנם נתבים זולים יותר של חברת שיאומי הסינית בעלות של מאות שקלים בודדים, אך עדיין לא ברורה רמת התקינה והתאימות שלהם.

להשוואה בין חבילות האינטרנט הביתי השונות באתר הבוררת – לחצו כאן

בזק Wifi 7

מי צריך אינטרנט כל כך מהיר?

בזק הכריזה בשנה החולפת, כי בכוונתה לשווק ב־2024 חבילה במהירות של עד 10 ג׳יגה. עם זאת נשאלת השאלה – מי צריך חבילת גלישה כל כך מהירה שכן מרבית המכשירים כמו לפטופים וכד' תומכים במהירות של עד 1 ג'יגה.
מצד שני כשהבית עמוס במכשירים חכמים, סטרימרים וטלוויזיות, מחשבי גיימינג וסלולרים – כל אחד מהם יכול להגיע למהירות המקסימלית שלו תוך שימוש בחלק מאותם 5 ג'יגה שהראוטר מספר.
הטכנולוגיה החדשה אף מקצרת את זמני התגובה, מאפשרת חיבור של יותר מכשירים במקביל לנתב ומגדילה משמעותית את נפח ההורדה וההעלאה. ככל שהזמן חולף יותר ויותר מכשירים בהם אנו משתמשים בחיי היום יום יתחברו לרשת האינטרנט וידרשו רוחב פס משמעותי, ולכן ישנה חשיבות להמשיך ולהגדיל את מהירות הגלישה.

 

להשוואה בין חבילות האינטרנט הביתי השונות באתר הבוררת – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

סיב אופטי מבצע

הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק. האם תגבר התחרות באינטרנט הביתי?

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

yes אינטרנט

סקירה מהירה: מה חשוב לדעת על יס אינטרנט?

נטפליקס 2

מדד מהירות האינטרנט של נטפליקס

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך