איך ניתן לחסוך בהוצאות התקשורת בגיל השלישי?

כידוע מזה זמן רב חברות התקשורת מאפשרות ניידות ביניהן תוך שמירה על המספר הסלולרי. כמו כן הן מחויבות ליידע את ספק הסלולר הקודם על הפסקת השירות כדי שלא יחולו חיובים כפולים. חובה נוספת מאת המחוקק היא לעדכן את הלקוחות לפני סיום המבצע בו הם נמצאים. הכללים האלה הפכו את שוק הסלולר לשוק בו הניידות גבוהה מאוד לצד מבצעי הצטרפות אגרסיביים מאוד.

חברות התקשורת השונות מתחרות על הלקוחות שלהן ומשקיעות לא מעט בשיווק אגרסיבי למשפחות, צעירים, חיילים וסטודנטים במטרה לנסות לנייד אותה אליהן.

במקביל יש בחברות התקשורת רצון לשמור גם על האוכלוסייה המבוגרת שלא אוהבת לבצע שינויים בתדירות גבוהה ולהתרגל למכשור שונה כמו שלט טלוויזיה וממירים.

לרוב המבצעים שמציעות חברות התקשורת יהיו תקפים לשנה או לשנה וחצי. ישנם גם מבצעים "לכל החיים".
בתום תקופת המבצע המחיר לשירות יעלה וברוב המקרים לא נשים לב לכך למרות הודעות SMS והודעות בחשבונית שספק השירות יעביר לנו.

הוצאות תקשורת בגיל השלישי

אחד מהכללים החשובים מאוד לגבי כל תכנית ובוודאי כשמדובר בבני הגיל השלישי הוא לעבור בכל חודש על החשבוניות ולעקוב אחר תאריך סיום המבצע.

כדאי לשים תזכורת בלוח השנה במכשיר הסלולרי, תזכורת שתקפוץ כשבוע לפני מועד תפוגת המבצע. כך תספיקו להגיב מספיק זמן לפני שהמחיר משתנה. אל תסמכו על הודעה מטעם הספק שעלולה להתפספס. כדאי מאוד להיעזר בבן משפחה צעיר שמעורה במבצעים העדכניים בשוק התקשורת ועשוי למצוא עבורכם מבצעים והטבות שלא תמיד מתפרסמות במדיה המוכרת לכם.

ככלל- איחוד שירותי התקשורת תחת קורת גג של חברה אחת קרוב לוודאי שישתלם לכם יותר. מחירי האינטרנט יורדים ולכן במקרה שאתם מחוברים לספק אינטרנט שונה מחברת התשתית כדאי לאחד את השירותים ולקבל את שניהם מספק אחד וכך להוזיל את העלות. איחוד השירותים יפחית גם את הצורך לפנות לספקים שונים לקבלת תמיכה ויקל עליכם מבחינת ההתנהלות.

שימו לב להבדל במונחים בתחום האינטרנט:
בארץ שני ספקי תשתית מרכזיים – בזק והוט.
בארץ כ-40 ספקי תוכן שונים – בזק בינלאומי, סלקום/נטוויז'ן, פרטנר/012, אקספון018 ועוד..

– שו"ס – שוק סיטונאי – רפורמה שמאפשרת הצטרפות לתשתית וספק תוכן דרך חברת הספק – חשבונית אחת של ספק התוכן ללא פיצול חשבוניות בעתיד. אתם מתנהלים רק מול חברה אחת.

– בנדל – מוצר שנמכר על ידי חברות התשתית בזק והוט ובו תשתית + ספק למשך שנה.
לאחר שנה החשבונית המאוחדת מתפצלת לשתיים ואתם מתחילים להתנהל מול שתי חברות בנפרד.

חשוב שתזכרו כי החברות יודעות שאתם לא ששים לבצע שינויים ולהתנייד אך האפשרות לעבור מחברה לחברה בקלות קיימת כל הזמן וכדאי שתציינו זאת בפני הנציגים במהלך הניסיונות לשמר אתכם אם לא תקבלו הצעה שימור טובה.

בכל החברות רבות ישמחו לקלוט אתכם כלקוחות חדשים או חוזרים.
חשוב לזכור שבכל מצב של התניידות חובה עליכם ליידע את ספק השירות הקודם על השינוי אחרת תשלמו גם וגם. רק בתחום הסלולר קיימת הסדרה חוקית שבזכותה אין צורך לעדכן על עזיבה כיוון שהחברה הקולטת מחויבת לעשות זאת עבורכם.
שוב, חשוב להדגיש, בכל התניידות בתחום הטלוויזיה, האינטרנט או ספק התוכן, אם לא תקבלו אישור כתוב על סיום ההתקשרות מהחברה בה הייתם מנויים אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים פעמיים – לקודמת ולחדשה.
מאוד חשוב לקבל הבהרות לגבי התנאים החדשים אליהם אתם מתחייבים ובמקרה שהדבר אפשרי היעזרו בבן משפחה או חבר שיסייע לכם והקליטו את השיחה עם המוכרן.

במקרה שאתם מתגוררים בדיור מוגן – חשוב שתבדקו האם קיימת אפשרות להתחבר לכל אחד מספקי הטלוויזיה או האינטרנט. בבתי גיל זהב שונים ישנם הסדרים מול חברות ספציפיות בלבד. למרות ההגבלה שזה מייצר עבורכם מציאות זו לרוב מייצרת גם תנאי התקשרות מועדפים בזכות ההסכם הייחודי שנחתם בין החברות למקום בו אתם גרים. הסכמים אלה מאפשרים תנאי הצטרפות מועדפים באופן משמעותי ומחיר קבוע שלא מוגבל בזמן מה שמאפשר הוזלה של הוצאות התקשורת בגיל השלישי.

לגימלאים חדשים רבים עולם האינטרנט והסלולרי כבר לא חדש והשימוש בהם חיוני בימים אלה.

למרות שרוב התוכן לצפייה עובר מהטלוויזיה למסכים אחרים כמו לפטופים, טאבלטים וטלפונים חכמים בגיל השלישי לרוב נשמרת ההעדפה של קבלת התוכן דרך מסך הטלוויזיה המוכר והגדול.

לכן לרוב חבילות הכוללות שילוב של שירותים יתאימו לבני הגיל השלישי שמעדיפים להמשיך לצרוך שירותים כפי שהיו רגילים בעבר.

ניתן לחסוך עלויות אינטרנט אם השימוש בו נדרש כמעט רק לגלישה במכשיר הנייד. גם אם אתם זקוקים לאינטרנט לחצי שעה ביום לגלישה במחשב נייד אל תשכחו שאתם יכולים לגלוש על החבילה הסלולרית שלכם באמצעות פתיחת נקודה חמה/נקודת גישה אישית.
כך תחסכו תשלום לתשתית וספק ותיהנו מאינטרנט באמצעות חברת הסלולר.

 ניתן לקרוא עוד בנושא הוצאות התקשורת בגיל השלישי כאן

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך