מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

מהירים ב־Wifi, איטיים בסלולר

דוח חדש חושף: בישראל מהירים ב־Wifi, איטיים בסלולר ביחס לעולם

דסק טכנולוגיה וצרכנות, אתר הבוררת, 31.12.2023

דוח חדש של האתר הבינלאומי Speedtest המתמחה במדידת מהירויות גלישה ברחבי העולם מצא כי בשנת 2023 מהירות הגלישה הממוצעת בבתים בישראל הגיעה ל־167 מגה ביט לשנייה. מדובר בזינוק של 67% בהשוואה לשנת 2022.

הפריסה המוגברת והתחרות בתחום הסיבים האופטיים אפשרה את הצמיחה במהירות הממוצעת. כיום ישנן חברות רבות שמציעות שירותי אינטרנט סיבים במהירות הורדה של מעל 1 ג׳יגה ביט (1,000 מגה ביט) במחירים שווים לכל נפש.

להשוואה בין החבילות השונות של אינטרנט סיבים באתר הבוררת – לחצו כאן

בדיקת מהירות אינטרנט

מהירות הגלישה הסלולרית הממוצעת בישראל בשנת 2023 הוא רק 40 מגה ביט לשנייה. נתון זה מציב את הסטארט-אפ ניישן במקום ה־64 בלבד מאחורי מדינות רבות ופחות מתקדמות כמו בוונצואלה, רומניה ועומאן.

ההתקדמות האיטית במעבר לדור 5 בסלולר ואי פריסת אנטנות חדישות מובילות לכך שמהירות הגלישה בסלולר בישראל נמוכה משמעותית לעומת המצב במדינות מערביות מתקדמות אחרות.

אינטרנט סלולרי מהיר טוב למשק

אינטרנט סלולרי מהיר ברחבי הערים בישראל ובתווך הבין-עירוני יכול לסייע למשק. זאת בכך שיאפשר לעובדים ומשתמשים פרטיים להשתמש באינטרנט מהיר דרך הנייד ודרך מסופים שונים שזקוקים לאינטרנט מהיר על מנת לפעול כראוי.

תחומים שונים במשק יוכלו להגדיל את היעילות, היצרנות והרווחיות באמצעות אינטרנט סלולרי מהיר, ביניהם: כוחות המשטרה והביטחון, ענף החקלאות, חברות אנרגיה, טכנאים ונותני שירות בשטח, ענף התחבורה החכמה, הרשויות המקומיות ועוד.

חברות הסלולר לא ממהרות לעבור לדור 5

חברות הסלולר טענו בעבר כי התחרות הקשה בענף מובילה למחירים נמוכים לצרכן ויוצרת עבורן רווחית נמוכה. זו הסיבה לטענתן שהן נמנעות מהשקעה בפיתוח תשתית דור 5.
בעבר חברות האינטרנט הקווי סירבו גם הן לפרוס באופן רחב את תשתית הסיבים בטענות דומות לחוסר רווחית, מה שהוביל את משרד התקשורת ליצור תמריצים כלכליים על-מנת לבצע פריסה ברחבי הארץ, מהלך שאכן הניב פירות כפי שניתן לראות מהזינוק במהירות הגלישה הביתית בישראל.

ייתכן כי מהלך דומה נדרש כעת גם בתחום האינטרנט הסלולרי על-מנת לאפשר לישראל להדביק את הפער מול מדינות המערב.
בעולם בו מכשירים רבים, חיישנים, רכבים ועוד יכולים להתחבר לאינטרנט סלולרי באמצעות כרטיסי sim או e-sim, ישנה חשיבות גדולה למשק ולצרכנים בהגדלת מהירות הגלישה.הציפייה נכונה גם לגבי הרשת הסלולרית וגם בנוגע לפריסה רחבה יותר של רשת דור 5.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום כתבה זו.

להשוואה בין החבילות הסלולר השונות (כולל דור 5) באתר הבוררת – לחצו כאן

אולי יעניין אותך גם

סיב אופטי מבצע

הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק. האם תגבר התחרות באינטרנט הביתי?

1ביזפייבר

אינטרנט סיבים מאובטח לעסקים

mesh fiber

בזק Mesh Fiber

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך