הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק. האם תגבר התחרות באינטרנט הביתי?

הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק

משרד התקשורת הודיע אתמול (ה׳) כי הוא הגיע להסכם עם חברת בזק, במסגרתו יוזלו מיידית דמי השימוש של חברות האינטרנט האחרות בתשתיות ״הפאסיביות״ של בזק ב־44% אחוזים

דסק הטכנולוגיה והחדשנות, אתר הבוררת, 29.03.2024

משרד התקשורת הודיע אתמול (ה׳) כי הוא הגיע להסכם עם חברת בזק, במסגרתו יוזלו מיידית דמי השימוש של חברות האינטרנט האחרות בתשתיות ״הפאסיביות״ של בזק ב־44% אחוזים. כלומר, חברות האינטרנט אשר משתמשות בתשתית הפיזית של בזק (תעלות, עמודים, וכו׳) יצטרכו מעתה לשלם פחות לבזק.

להשוואה בין חבילות האינטרנט הביתי השונות באתר הבוררת – לחצו כאן


המרוויחה הגדולה – HOT

חברת הוט עושה את השימוש הגבוה ביותר בתשתיות של בזק על מנת להעביר את כבלי הסיבים האופטיים שלה ולכן ההנחה תשפיע עליה במיוחד. פרטנר, סלקום ו־IBC משתמשות גם הן בתשתית הפיזית של בזק, אך באופן מועט יותר.

מדוע בזק הסכימה להוזלה החדה?

לא בכל יום חברה פרטית מסכימה לקיצוץ בהכנסותיה ולהשפעה על התחרות לרעתה במסגרת הסכם עם הרגולטור, במקרה זה משרד התקשורת. אז איך ייתכן שבזק הסכימה לכך?
ייתכן כי בזק הסכימה "לבוא לקראת״ משרד התקשורת בהוזלת עלויות השימוש בתשתיות הפאסיביות, ובתמורה לא תידרש להוריד מחירים בעלויות השימוש בתשתיות האקטיביות שלה, קרי הסיבים האופטיים עצמם. בכך, בזק נמנעת מהוזלה משמעותית יותר לטובת החברות האחרות אשר ״רוכבות״ על הסיבים האופטיים שלה.

AI סיבים

המהלך יעודד תחרות?

ייתכן כי ההוזלה תוביל את הוט, פרטנר, סלקום וחברות אחרות לשקול לפרוס סיבים באזורים חדשים באמצעות התשתית הפיזית של בזק ובכך תאפשר תחרות טובה יותר על ליבם של הצרכנים במקומות שבהם הדבר לא התאפשר עד כה. עם זאת, כדאי להמתין ולבחון האם ההוזלה שהוכרזה על ידי משרד התקשורת אכן תגולגל אל הצרכן הישראלי או דווקא אל שורת הרווח של חברות האינטרנט הביתי.

להשוואה בין חבילות האינטרנט הביתי השונות באתר הבוררת – לחצו כאן

 

״הפחתת המחיר המיידית היא צעד משמעותי המצטרף לצעדים נוספים הננקטים במשרד בהתאם למדיניות השר. המטרה הראשונה היא ליצור תחרות לטובת הציבור וצרכני התקשורת, והשנייה – לקדם את התשתיות במדינה שיהוו מנוע צמיחה לשוק התקשורת ולמשק בכללותו", אומרת מנכ"לית משרד התקשורת עו"ד עינבל משש.

יו״ר קבוצת בזק, תומר ראב״ד מסר כי ״היכולת להגיע באמצעות הידברות עם משרד התקשורת לאסדרה מבוססת על הפחתת מחיר וולונטרית שבצידה וודאות רגולטורית היא תקדימית ומבורכת״.

 

אולי יעניין אותך גם

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

mesh fiber

בזק Mesh Fiber

1ביזפייבר

אינטרנט סיבים מאובטח לעסקים

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך