עקב ביטול הפיצול בין תשתית וספק – סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

ועד עובדי בזק בינלאומי, הודיע בשיתוף עם ההסתדרות, על סכסוך עבודה בחברה, בעקבות החלטת משרד התקשורת לבטל את הפיצול בין תשתית וספק האינטרנט ולפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברת בזק.
כזכור, בשבוע שעבר פרסם שר התקשורת יועז הנדל הודעה על כוונתו לצאת ברפורמה המשמעותית בתחום.

בדברי ההסבר נימק כי תצורת שוק ספקיות האינטרנט נוצרה לפני כ־20 שנה וכבר אינה מתאימה להתפתחויות הטכנולוגיות ולצרכי האזרח כיום. השינוי המתוכנן, יביא לשיפור ניכר בשירות שיקבל הצרכן בתחומי האינטרנט, באמצעות מתן אפשרות ליצירת "כתובת אחת" לשירותי הספק והתשתית יחד.

תשתית וספק

 

מהי הסיבה לרפורמה? 

הרפורמה תטפל אחת ולתמיד בתופעת "זריקת האחריות" שהתאפשרה בגלל ההפרדה בין ספקית התשתית לספקית ה־ISP (האינטרנט) בנושאי תקלות, מה שיחייב את החברה שמספקת למנוי את שני השירותים לעמוד בסטנדרט שירות גבוה יותר.
המנוי יוכל להשוות בצורה פשוטה וברורה בין השירותים הניתנים על ידי החברות השונות, מבלי להתעמק בהבדלים בין התשתיות והספקים המקשים על תהליך הבחירה היום.

המועד לתחילת הרפורמה אמנם עדיין לא נקבע אך בוועד העובדים של בזק בינלאומי כבר מוחים על הכוונה לצאת למהלך.

בהודעה שפרסמה לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי נכתב:

"החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ולעובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות בשוק. ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה־ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית, ומכאן החשש המיידי מסגירת החברה ומפיטורי עובדים.
נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה."

עוד טענה ליברמן-לביא כי: "המהלך שמוביל שר התקשורת פוגע בציבור, שכן יצומצמו מספר ספקי האינטרנט, דבר המהווה פגיעה ישירה בתחרות וחיזוק הדואופול של שתי חברות הענק (בזק והוט) על חשבון הצרכנים."

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין אומרת לבוררת:

"משרד התקשורת יוצא ברפורמה אשר תשנה באופן דרמטי את אופן צריכת שירותי האינטרנט במדינת ישראל ותקל על מעבר בין ספקיות האינטרנט. פיצול בין ספק לתשתית מגלגל על הצרכן עלויות ומורכבויות תיפעוליות".

בהקשר המאבק הזה ראוי לציין כי בזק בינלאומי יוצאת למעשה במאבק נגד חברת האם שלה – בזק.
בזק בינלאומי הוקמה בשנת 1996 על ידי חברת בזק, והיא בבעלות מלאה שלה.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

1ביזפייבר

אינטרנט סיבים מאובטח לעסקים

mesh fiber

בזק Mesh Fiber

סיב אופטי מבצע

הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק. האם תגבר התחרות באינטרנט הביתי?

נטפליקס 2

מדד מהירות האינטרנט של נטפליקס

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך