הוזלת תעריפי הטלפון הנייח של בזק לצרכן בכ־40%

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

לאחר 17 שנים בהם לא עודכנו תעריפי הטלפון הנייח של בזק הגיעה לסיומה עבודת מטה ממושכת בעקבותיה החליט שר התקשורת יועז הנדל לפרסם שימוע לטובת הפחתת תעריפי שירות הטלפון הנייח של בזק.
זאת כחלק מעדכון מנגנון הפיקוח וגובה התעריפים המפוקחים בעד שירות זה.
עדכון התעריפים המוצע צפוי להביא להקטנת הוצאות השימוש בטלפון הביתי הנייח של מנויי בזק
החיסכון לציבור מוערך כ־400 מיליון ₪ כולל מע"מ בשנה.

המהלך יפחית את התשלום החודשי של מנויי הטלפון בכ־40% מ־50-60 ₪ בממוצע (כולל מע"מ) ל־30-40 ₪ (כולל מע"מ).
בנוסף הוא צפוי להוזיל את התשלום שמשלם משק בית עבור השירות במאות שקלים בשנה.
על פי אומדן המשרד, מדובר בחסכון שנתי ממוצע של מאות שקלים למשק בית.

עדכון התעריפים מבוסס על חוות דעתם הכלכלית של פרופ' ראובן גרונאו וד"ר עופר רז-דרור (סמנכ"ל כלכלה)
אשר מצביעה על רווחי יתר לחברת בזק מתחום הטלפון הנייח ומפחיתה את התעריפים על בסיס עלויות השירות.

להלן עיקרי השינויים המוצעים:

הפחתה בתעריף דמי השימוש החודשיים ובתעריפי דקות השיחה וקביעתם כתעריפים מרביים.

הטלפון הנייח של בזק

בנוסף, מחירים מפוקחים רבים ייקבעו כמחירי מקסימום (לעומת מחירים קבועים כיום).
כמו כן, במסגרת השימוע מבוצעת הפחתת רגולציה נרחבת של המשרד.
כך למשל, במנגנון של מחירי המקסימום, בזק לא תדרש עוד לאישור לשיווק סלי תשלומים חלופיים ומבצעים במשרד התקשורת.

שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל אומר לבוררת:

"אנחנו יוצאים היום במהלך שנועד לתקן עוול צרכני מתמשך הנוגע לכל בית בישראל.
במסגרת המהלך, מעדכנים את המחירים המפוקחים של הטלפוניה הנייחת של חברת בזק כלפי מטה.
לאחר שלא עודכנו שנים רבות, הגיע הזמן להפוך כל אבן כדי לתקן עיוותים בשוק.
השימוש בטלפון הנייח פחת עם השנים, אך עדיין קיימים לשירות הטלפון הנייח למעלה מ־2 מיליון מנויים.
בתקופת הקורונה אף גבר השימוש בטלפון הנייח לצרכי לימוד, עבודה מרחוק ושמירת קשר עם בני המשפחה״.

יועז הנדל שר התקשורת

יועז הנדל, שר התקשורת (קרדיט: משרד התקשורת)

 

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין אומרת לבוררת:

"עדכון התעריפים מתבקש לאחר 17 שנה והשינויים שחלו בשוק התקשורת ובהתפתחויות הטכנולוגיות בשנים האחרונות.
והוא צפוי לייצר איזון נכון בין עלויות החברה לאספקת השירות ובין תשלומי המנויים.
העדכון צפוי להפחית את תשלומי המנויים במאות מיליוני ₪ בשנה".

לירן אבישר בן-חורין

לירן אבישר בן-חורין, מנכ"לית משרד התקשורת (קרדיט: משרד התקשורת)

 

תגובת בזק לשימוע משרד התקשורת בעניין מחירי הטלפון הקווי

"עצוב לראות שדווקא ערב השקת רשת הסיבים האופטיים של בזק, פרויקט התקשורת הגדול והשאפתני ביותר שנעשה אי פעם בשוק התקשורת בישראל בעלות של מיליארדי שקלים, מפרסם משרד התקשורת שימוע קיצוני ולא מידתי הנשען על הנחות עבודה לא מבוססות
ומציב את ישראל כמדינה היחידה בעולם המפקחת על שירותי טלפוניה קמעונאיים במאה ה־21.

שירותי הטלפוניה של בזק ניתנים במחירים הנמוכים ביותר, לצד רמת השירות הגבוהה ביותר, בהשוואה לכל חברות התקשורת בעולם.
צר לנו כי דווקא שירותים אלו המסופקים לכל אזרח ובכל נקודת ישוב בישראל, הופכים לכלי במשחק פוליטי מיותר.
זאת תוך שימוש ברגולציה בולשביקית שחשבנו שכבר עברה מן העולם.
אנו מקווים שהשימוע בעניין יעשה בלב פתוח ונפש חפצה, באופן אשר יביא לתיקון חד במתווה המוצע".

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

קבוצת בזק

עיכובים בהתקנות בבזק והסכסוך בין yes לקשת

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך