אתר חדש מציג את מפת הכיסוי הסלולרי בישראל

קולטים?? אתר חדש מציג את מפת הכיסוי הסלולרי בישראל

מערכת חדשה תאפשר ללקוחות לבדוק מהי חברת הסלולר עם הכיסוי המיטבי עבורם. המפה חושפת כמה נתונים מפתיעים, אך האם הגדלת השקיפות תסייע להגברת התחרות?

דסק הטכנולוגיה והחדשנות, אתר הבוררת, 14.04.2024

משרד התקשורת השיק מפה מקוונת חדשה בה ניתן לבדוק את הכיסוי הסלולרי של כל חברות הסלולר בישראל על פי אזורים גאוגרפים. באמצעות המערכת, ניתן לבדוק מהי חברת הסלולר עם הקליטה המיטבית בכתובת מגוריכם או באזור המשרד בו אתם עובדים, ומהם אזורי הקליטה של רשת 4G והרשת המתקדמת יותר 5G.

כמות אתרי סלולר לפי חברה

כמות אתרי סלולר לפי חברה

 

להשוואה בין מחירי חבילות הסלולר באתר ״הבוררת״ – לחצו כאן


נתונים ידועים וגם כמה הפתעות

המפה החדשה מציגה נתונים שהיו ידועים לנו עד כה, אך כעת המידע מוצג באופן רשמי. לדוגמה, המערכת ממחישה את הפריסה האיטית של רשת ה־5G בישראל – לפי המערכת, ישנם כיום בישראל רק 2,227 אתרי סלולר 5G לעומת 8,088 אתרי 4G.

נתון אחר, שאולי יפתיע רבים מכם, הוא שלחברות השונות בישראל מספר אתרים די דומה. לפי המערכת, החברות הוט מובייל ופרטנר מובילות מעט עם כ־7-10% אתרי סלולר יותר משיש לחברות האחרות. על הרשת של הוט מובייל ופרטנר רוכבות גם 019 מובייל, וואלה!מובייל ו־012 מובייל.

עם זאת, כאשר מתייחסים לרשת ה־5G המהירה עדי פי 50 מרשת 4G, התשתית של סלקום ו־wecom  היא המובילה מבחינת מספר האנטנות (809) לעומת החברות האחרות. גולן טלקום, חברת הבת של סלקום, משתמשת אף היא בתשתית הזו.

הכיסוי הסלולרי של רשת 5G בישראל

הכיסוי הסלולרי של רשת 5G בישראל

 

להשוואה בין מחירי חבילות הסלולר באתר ״הבוררת״ – לחצו כאן

שקיפות תוביל להגברת התחרות?

אם לקוחות הסלולר אכן יעשו שימוש במערכת החדשה, הם יוכלו להעריך איזו חברה תוכל לספק להם קליטה טובה יותר במקומות בהם הם נמצאים במרבית שעות היום.
בזכות הפעילות של משרד התקשורת, ניתן כיום לעבור בקלות ובמהירות בין חברות הסלולר, בעזרת טכנולוגיית ה־eSIM. השקיפות שמציעה המערכת, בשילוב קלות המעבר בין החברות, יכולות לסייע ללקוחות לעבור לחברה עם קליטה טובה יותר ואולי אף לעודד את חברות הסלולר להגדיל את הכיסוי הסלולרי שלהן ברחבי הארץ.

ממשרד התקשורת נמסר כי ״האתר החדש הוא תחילתו של מיזם גדול שישקף לאזרחי ישראל את מיקומן ומצבן של תשתיות התקשורת הניידת והנייחת, בד בבד עם הפעולות שלנו לשיפור תשתיות התקשורת ברחבי הארץ כולה".

בדקו מהי חברת הסלולר עם הקליטה הטובה ביותר באזורכם במערכת החדשה: מפת הכיסוי הסלולרי בישראל

אולי יעניין אותך גם

eSIM סים וירטואלי

מהפכת ה־ eSIM בישראל יוצאת לדרך

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך