מרכזיית IP – מהי המרכזיה המתאימה ביותר לעסק שלכם?

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

מרכזיות ה־IP נעשו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות, אך עבור מה הן בעצם משמשות?
בעזרת הטכנולוגיה המדוברת ניתן להעביר בין השאר שיחות טלפון על גבי רשת האינטרנט ובכך להחליף את קווי הטלפון הרגילים.
היתרון המרכזי של מרכזיית IP הוא העלות הנמוכה יחסית של דקת שיחה, בעיקר בשיחות בינלאומיות אך גם בשיחות מקומיות.
מנגד, איכות השמע לעיתים נפגעת ולכן אם עוברים למרכזייה כזו חשוב לפני כן לוודא שהאינטרנט בעסק חזק ויציב.

מרכזיית IP

טלפון שמיועד למרכזיית IP (אתר Yealink)

 

בדקנו כמה מהמרכזיות המתקדמות בשוק:

 

לוגו בזק

מרכזיית IP Centrex – בזק:

מרכזייה וירטואלית בענן המותקנת על גבי תשתית בזק ברשת נפרדת ומאובטחת ומספקת איכות שמע גבוהה.
המרכזייה מאפשרת גמישות לשינויים כמו הוספה והורדה של שלוחות, תכונות ופיצ'רים כדוגמת המתנה נעימה לקבוצה/לשלוחה, נתב שיחות עסקי, סרגל כלים וכדומה. חברת בזק השיקה מבצע חדש לפי תוכלו ליהנות ממכשיר IP ב־9.90 ₪ בחודש לפני מע"מ וההתקנה חינם. והמחיר? חבילת 5 שלוחות עם מכשיר ip ונתב שיחות החל מ־169 ₪.

מרכזיית IP בזק
בנוסף, בזק מספקת פתרונות תקשורת עם אינטרנט מאובטח מיוחד לעסקים – ביזנט.

 

בזק-בינלאומי

מרכזיית ענן  LG Cloud – בזק בינלאומי:

מרכזיית ענן ציבורית המותקנת בחוות השרתים של בזק בינלאומי. מרכזיית הענן מאובטחת ובעלת שרידות מלאה הן ברמת השרתים וברמת האפליקציות וכוללת אבטחה מרבית והפרדה מוחלטת בין הלקוחות. חסכון כספי ללקוחות המעוניינים להימנע מרכישת מרכזיה יקרה ומודל תשלום חודשי נמוך. החל מ־13 ₪ בחודש לשלוחה.

מרכזיית  EMG 100 – בזק בינלאומי:

מרכזיית IP המותאמת לעסקים וארגונים עד 70 עובדים. המרכזייה תומכת במגוון טכנולוגיות: תמיכה בחיבור צירי PRI ,SIP TRUNK או קווים אנלוגיים, טלפוני IP, דיגיטליים חכמים ושלוחות אנלוגיות. מגוון תכונות חכמות מובנות: נתב שיחות מובנה, תא קולי, הודעות למייל, הקלטת שיחות, אפליקציות UC שילוב פתרונות למוקדים (Call Center) ועוד. מרכזיה לדוגמה הכוללת 12 ממשקי שלוחות ו־5 טלפונים חכמים – החל מ־159 ₪ לחודש כולל התקנה אחריות ושירות.

מרכזיית PURE IP – בזק בינלאומי:

מרכזיה חכמה מסדרת UCP המותאמת לארגונים וחברות בינוניות. מרכזית ה-UCP כוללת דגמים רבים כגון: UCP100, UCP600, UCP2400 ו-vUCP להתקנה בסביבה וירטואלית. בנוסף קיימות מגוון תכונות חכמות מובנות כגון: נתב שיחות, תא קולי, הודעות למייל, הקלטת שיחות, אפליקציות UC שילוב פתרונות מוקדים (Call Center) ועוד. המרכזיה כוללת רישוי ל-30 שלוחות ו-5 טלפונים חכמים – החל מ־219 ₪ לחודש כולל התקנה אחריות ושירות.

מרכזיית הדגל  IP PURE -UCM  – בזק בינלאומי:

מרכזיה מיועדת לארגונים וחברות Enterprise. המרכזייה תומכת בחיבור של עד כמיליון שלוחות, אפשרות שרידות מקומית וגיאוגרפית, התקנה כענן פרטי ועוד.
פתרון Tailor Made בכל לקוח וכולל אפיון של מומחה תקשורת / Presale. פתרונות UCM מותקנים בהצלחה אצל מגוון לקוחות בישראל כגון רשת מלונות דן עם יותר מ־15,000 שלוחות וארגונים רבים אחרים. המחיר משתנה בהתאם ללקוח.

בנוסף למרכזיות של בזק בינלאומי, גם סלקום מציעה אלטרנטיבה מעניינת.

 

סלקום לוגו

מרכזיית IP Centrex – סלקום:

מדובר במרכזייה המכילה שלוחה חכמה המשלבת טלפוני IP חכמים מסוגים שונים אותם מספקת סלקום, יחד עם שלוחה אנלוגית, שלוחת CellApp הניתנת להתקנה על גבי המחשב או הסלולר ומאפשרת להתקשר מכל מקום וכן שלוחת שירות לטובת חיבור פקס או קודן.

 בין התכונות המוצעות על ידי סלקום:
  • פורטל ניהול – ניהול הגדרות המרכזייה באמצעות ממשק אינטרנטי בעברית
  • נתב שיחות – ניתוב שיחות נכנסות באמצעות מענה קולי חכם
  • שיחת ועידה – שיחת ועידה עד 10 משתתפים
  • מספר מוביל מספק זמינות גבוהה לעסק בעזרת מספר טלפון ראשי, אלינו יופנו שיחות במצב של אין מענה או שלוחה תפוסה
  • ניהול תור שיחות מאפשר תור ניהול חכם של מתקשרים על פי הגדרות הפניה
  • צלצול מקבילי מאפשר להגדיר לכל שלוחה יכולת לצלצל עם קווים נוספים במקביל
  • שירות לילה העברה של השיחות הנכנסות מעבר לשעות הפעילות, ליעד אחר
  • מוסיקה בהמתנה מנגינה במקום צליל חיוג
  • הפניית שיחות הפניית השיחות על פי כללים למספרים אחרים
  • יומן שיחות צפייה בכל השיחות בארגון

ואם בכל זאת לא הסתפקתם בשירותים המוצעים בחברות התקשורת, הנה חברה נוספת שנחשבת למובילה בתחום – VOICENTER.

 

וויסנטר

מה מציעים ב־VOICENTER?
  • ניתוב שיחות (IVR) דינאמי – התאמה אישית למחלקות, זמנים או זיהוי המס' המתקשר – מקצר זמני המתנה ומאפשר מענה טלפוני מדויק ואיכותי.
  • הקלטת שיחות – כולל אחסון בענן או הורדת הקובץ למחשב – אמצעי הדרכה לעובדים ולצרכי אימות, ותיעוד בעסקאות מרחוק.
  • שיחות פנימיות חינם – בארץ או בחו"ל, כולל העברה בין סניפים מבוזרים וחיוג מקוצר בין שלוחות – מייעל תהליכי עבודה ומצמצם עלויות.
  • שירותי פקס – Fax2Mail או Mail2Fax ללא מיכשור פיזי, עם שליחה ופתיחה בסמארטפון, מצמצמים עלויות וחוסכים בנייר.
  • חדרי ועידה וירטואליים – ניהול שיחות מרובות משתתפים, ללא תלות במיקום הגיאוגרפי ובכל איזור זמן בעולם, מכל מקום ומכל טלפון.
  • הצפנת שיחות – ללא צורך בציוד פיזי או בתוכנה ייעודית, כולל קידוד חיבורי הרשת, ושמירת המידע הארגוני. שירות בלעדי למרכזיה בענן!

 

אז לסיכום, רגע לפני שאתם בוחרים את המרכזייה שמתאימה לכם – חשוב לשים לב לאחריות ולשירותים המוצעים.
אם בחרתם בחברת בזק בינלאומי, שימו לב שמגוון הפתרונות של Ericsson-LG מאפשר התאמה מושלמת לכל גודל לקוח ובכל טכנולוגיה, כך ששווה לבדוק לעומק.
גם בסלקום, בזק וב־VOICENTER מתחייבים לתת שירות ברמה גבוהה ובזמינות יחסית מיידית ומציגים מערכות מתקדמות המותאמות לצורכי העסק.
המלצת הבוררת: חשוב שתשקפו את הצרכים שלכם ובכך תוזילו משמעותית את העלויות. חשוב שתדרשו התחייבות כתובה לזמן תגובה במקרה של תקלה בודדת, מרובה או משביתה.

צריכים מרכזיה לעסק? איגדנו עבורכם מגוון מרכזיות לעסקים
צריכים אינטרנט לעסק? איגדנו עבורכם מגוון חבילות אינטרנט לעסקים

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

קבוצת בזק

עיכובים בהתקנות בבזק והסכסוך בין yes לקשת

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך