דו"ח האינטרנט של בזק חושף: כיצד השפיעה הקורונה על חיינו?

אליאב בטיטו
כתב תקשורת וטכנולוגיה

 

השלכות מגיפת הקורונה והסגר שהגיע בעקבותיה השפיעו רבות על חיינו ועל האופן בו אנחנו משתמשים באינטרנט, בסלולר ובטלוויזיה, כך עולה מדו"ח מיוחד שהכינו החברות בזק בינלאומי, פלאפון ו־yes.
במסגרת הדו"ח סקרו החברות את דרכי השימוש שלנו בתקופת הקורונה ובזו שקדמה לה.
בין היתר ניתן להסיק מהדו"ח שהציבור משתוקק לשידורי החדשות, התאהב בקניות ברשת ולא מפסיק לצרוך אינטרנט מהיר.

נתחיל איך לא, במזון

למרות החזרה לשגרה, השליחים של Wolt ותן ביס שהפכו לסמל של משבר הקורונה ממשיכים לעבוד קשה גם כיום.
השליחים של רשתות המזון לעומת זאת יכולים לנוח כי רמת הזמנות המשלוחים אונליין מהסופרמרקטים שעלתה עד ל־130% יותר מבימי שגרה, חזרה לרמתה הרגילה.

שליחי וולט

שליחת Wolt (אתר Wolt)

 

ומהמזון, נשאלת השאלה – מה קורה בסטורי? השלכות הקורונה לא פסחו גם על הסטורי האהוב.
הישראלים שלא מפסיקים לתעד את חייהם ולצלם את הארוחות שאכלו חזרו להצטלם ולהעלות תמונות באינסטגרם לאחר ירידה משמעותית בשימוש באפליקציה בזמן הקורונה.

מעניין לראות מה קרה לרשתות החברתיות בזמן הקורונה. בין היתר גילו בבזק כי לא כולן הרוויחו מהמשבר.
תופתעו לגלות אבל דווקא רשת האינסטגרם זכתה לפחות שימוש מימים כתיקונם.
החל מסגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום, חלה ירידה של כ־10% בשימוש באינסטגרם.
לאחר עוצר חג פסח השני החלה הרשת להתאושש והשימוש שלה כיום די דומה לשימוש בימי טרום הקורונה.

מה לגבי הרשתות החברתיות האחרות?
  • זום – הקורונה והסגר החברתי עשו לזום רק טוב. אפליקציה שספק אם 50% מהציבור הכיר אותה לפני הקורונה, רשמה גידול של למעלה מ־5,000 אחוזים במספר המשתמשים באפליקציה!
  • ווטסאפ – השימוש בווטאספ עלה בכ־40% בתקופה שבין סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום ועד עוצר פסח.
    לאחר גל ההקלות השני השימוש בווטסאפ חזר לשימוש כמעט זהה כמו בימי טרום הקורונה.
  • טיקטוק – לאחר הגבלת המסחר וההתקהלות החלה עלייה של כ־30% בשימוש בטיקטוק.
    לאחר גל ההקלות הראשון חלה עלייה של 60% בשימוש באפליקציה שנשארה יציבה עד היום.
  • פייסבוק – עם סגירת מערכת החינוך ומעבר המשק למתכונת חירום חלה עלייה של כ־30% בשימוש בפייסבוק.
    החל מהטלת מגבלת מאה המטרים השימוש התייצב על עלייה של 10% יותר מבימי שגרה, עלייה זו נמשכת עד היום.
אינטרנט בקורונה

שימוש ברשתות חברתיות בעידן הקורונה

 

והרי החדשות: הציבור אוהב חדשות! לאחר עלייה של כ־120% בצפייה במשדרי האקטואליה והחדשות בתקופת משבר הקורונה, גם כיום יש צפייה גבוהה בכ־30% יותר מבימי שגרה.

לאחר סגירת מערכת החינוך ומעבר למתכונת חירום חלה עלייה של 120% בצפייה בשידורי אקטואליה, בתקופת פסח העלייה עמדה על 60%, בגל ההקלות השני כשהציבור חיכה לקבלת ההקלות חלה עלייה של 90% ומאז חלה ירידה עקבית בצפייה כשכיום יש צפייה של 30% יותר מהרגיל בשידורי אקטואליה.

חשוב לשים לב שעל אף העלייה המתמדת בקניות ברשת, למרות החזרה לשגרה, הישראלים לא ממהרים להסתער על אתרי הקניות הבינלאומיים (אמזון, איביי, עלי אקספרס וכו')  שספגו ירידה של כ־20% בכניסות אליהם, ירידה שנמשכת עד היום.

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו 

אולי יעניין אותך גם

סיב אופטי מבצע

הוזלה של 44% בעלות השימוש בתשתיות הסיבים של בזק. האם תגבר התחרות באינטרנט הביתי?

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

מהירים ב־wi-fi, איטיים בסלולר

1ביזפייבר

אינטרנט סיבים מאובטח לעסקים

נטפליקס 2

מדד מהירות האינטרנט של נטפליקס

x
תודה שפנית לבוררת!

נציג המכירות הרלוונטי ייצור איתך קשר בהקדם.
באפשרותך להשאיר פרטים עבור הצעה נוספת.

המשך/י לחסוך